PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
NA LATA 2020 - 2021
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r o zapewnieniu dostępności
osobom ze szczególnymi potrzebami ( t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1062, ze zm.) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji |
Terminy |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Przygotowanie planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynator |
Opracowanie planu działania, o którym mowa w art.14 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1062 ze zm.) i przekazanie do akceptacji Kierownikowi GOPS w Chełmie Śląskim. Podanie do publicznej wiadomości danych o osobie wyznaczonej na koordynatora ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
30.09.2020 r. |
2 |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie: 1) architektonicznym 3) informacyjno - |
Koordynator
|
Podanie do publicznej wiadomości na stronie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chełmie Śląskim informacji adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami. |
31.10.2020 r. Realizacja w całym okresie działania koordynatora. |
3 |
Analiza stanu obiektu pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającym z przepisów ustawy. |
Koordynator |
Analiza stanu obiektu pod kątem spełniania minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami wynikających z przepisów - art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ( t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1062 ze zm.). |
31.12.2020 r. |
4 |
Dokonanie analizy pod kątem dostosowania obiektu do minimalnych wymagań dotyczących dostępności. |
Koordynator
|
Sporządzenie informacji - wymagania w wymiarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjnym wynikające z zapisów art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ( 9 t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1062 ze zm.). |
31.01.2021 r. |
5 |
Dokonanie diagnozy w zakresie dostępności alternatywnej. |
Koordynator
|
Sporządzenie informacji ze wskazaniem na wymagania o charakterze zapewniającym wsparcie np. pracownika, wolontariusza lub innej osoby wyznaczonej osoby wynikające z zapisów art. 7 ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ( t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1062 ze zm.). |
31.01.2021 r. |
6 |
Monitorowanie działalności wynikającej z ustawy przykładowo w sprawie skarg i wniosków dotyczących ograniczeń w dostępności (Prezes Zarządu PFRON), które w procesie ich rozpatrzenia stosują decyzyjny nakaz wykonalności. |
Koordynator
|
Prowadzenie rejestru informacji oraz prowadzenie bezpośrednich spotkań w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chełmie Śląskim, a także prowadzenie spotkań, które będą prowadzone zespołowo z ewentualnym udziałem specjalistów ds. informatyki, łączności, ekspertów branży architektonicznej itp. |
Dwa razy do roku do 30 czerwca i 31 października lub w przypadku konieczności wynikających ze zmiany przepisów. |
8 |
Przygotowanie danych do raportu. |
Koordynator
|
Zestawienie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad. |
31.01.2021 r. |
9 |
Sporządzenie raportu |
Koordynator |
Poddanie do akceptacji Kierownikowi Ośrodka, a następnie podanie jego treści do publicznej wiadomości na stronie BIP Ośrodka. |
31.03.2021 r. |
Zatwierdzam
…………………………...